fitcesse - Hei jeg er Celine Alexandra, en jente på 18år fra Oslo. Jeg elsker å trene og bloggen min fokuserer derfor på dette og kosthold. Tidligere blogget på cesseprincesse.blogg.no.
Hjem Instagram Om meg

7

.. for så å fortsette, er nok det vanskeligste av alt. Det er så lett å starte en uke med hard trening, men å fortsette de neste ukene kan være vanskelig! Jeg har tidligere startet å trene mye, for så å ikke trene på flere uker. I starten er det ofte lurt å ikke pushe seg for hard, det er lurt å starte rolig for så å øke med fler treningsøkter og pushe seg hardere.

Nå har det snart gått tre måneder siden jeg startet å trene 4-5 ganger i uken, jeg hadde aldri trodd at tiden skulle gå så fort! Jeg har kommet i det moduset hvor jeg gleder meg til å trene, og det er super digg! Tenkte å dele et par tips til hvordan dere kan få mer motivasjon til å trene, og hvordan dere kan vedlikeholde treningen.

Noe av det beste du kan gjøre for å pushe deg selv på trening, er å finne fram dine favoritt sanger og sette sammen en trenings spilleliste. Er du ikke så kreativ kan du bruke spotify sine spillelister under samlingen ''workout.''


Min favoritt er å kjøpe noe nytt fresht treningstøy! Det kan være veldig fristene, og pengene løper fort av gårde. Noen ganger er det lov med litt nytt, og du kan også bruke dette til å ha en motivasjon til progresjon. For eksempel kan du love deg selv at når du klarer noe nytt du har trent på en stund, kan du kjøpe deg en ny trenings tights eller lignende!


Kjøp deg en treningsdagbok, eller lag en ut av en vanlig skrivebok! Jeg kjøpte min i Sverige og den har gitt meg mye motivasjon til å dra ned på treningssenteret. For at jeg skal kunne ha noe å skrive ned, må jeg jo trene og jeg ønsker å fylle denne boken så fort som mulig. Det er også super smart å ha en slik bok, du kan se tilbake på hva du gjorde på trening før og sammenligne med hva du gjør nå. Finnes ikke bedre motivasjon til å holde treningen oppe enn å kunne se progresjon og å legge merke til endringer!


Er du en av de som vil bruke ulike kosttilskudd så kan du ta deg en tur innom gymgrossisten eller andre nettsider. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg vil mer og mer motivert hver gang jeg kjøper nytt proteinpulver eller annet. Jeg bruker selv ikke så mye proteinpulver til å lage shaker, men jeg bruker det når lager hjemmelaget is, proteinbarer osv. Det jeg bruker mest er pre-workout(PWO) som er en prestasjons øker som gir deg mer energi på trening, dette tar man før man drar å trener.


Du trenger motivasjon for å kunne fortsette å trene regelmessig. Tenk på hva du ønsker å oppnå ved å trene, hvorfor trener du? Still deg selv det spørsmålet, svaret ditt er din motivasjon. Finn deg en treningspartner, pakk treningsbagen dagen før og ha det gøy på trening! Gled deg til å se/føle fremgang- det er verdens beste følelse!

Håper mine 5 tips var til hjelp, de har hvertfall hjulpet meg en del!


Jeg postet dette innlegget på min gamle blogg for noen dager siden, men ettersom dette er min nye blogg- velger jeg å dele noen tips her også!
Følg meg gjerne på instagram @fitcesse

- Celine Alexandra

#trening #fitness #motivasjon #justdoit