fitcesse - Hei jeg er Celine Alexandra, en jente på 18år fra Oslo. Jeg elsker å trene og bloggen min fokuserer derfor på dette og kosthold. Tidligere blogget på cesseprincesse.blogg.no.
Hjem Add Om meg Kontakt

4

En kort videosnutt fra min siste leg day, fire av mine favorittøvelser når det kommer til rumpe bygging. Håper alle får en super kveld, og de av dere som har fri i morgen- nyter den lange helgen! - Celine Alexandra #trening
  • 7

    Heii!! For en uke siden bestillte jeg en hoodie som jeg har siklet etter leeenge. Det var så deilig å endelig få bestillt den, og jeg sjekket postkassen 3-6 ganger hver dag helt til den kom, hehe!

    Den er fra strongerlabel, et svenskt merke med masse super fine produkter! Trykk her på for å komme til deres nettside.


    Den er super god i stoffet, litt flis-aktig inni så den er litt varmere. Størrelsene er litt små, men small passet perfekt (jeg er ganske lav 1.60) Den er perfekt å ha over treningsklær på vei til treningsstudio eller til å trene i! Det eneste som var litt kjipt er at tollen ble ganske dyr, betalte 257kr i toll + frakt og prisen. Uansett er jeg kjempe fornøyd og jeg digger den!


    Ellers håper jeg dere har hatt en fin torsdag, i morgen er det fredag!!! Håper dere likte den nye headeren jeg satt inn i dag, jeg ble hvertfall utrolig fornøyd.
    Husk å start dagen med et stoort smil og lev opp mot dine drømmer!

    Hva synes du om hettegenseren?

    -
    Celine Alexandra


    #trening #aktivejenter #fitness #innkjøp #newin #muskler #blogg #inspo








  • 5

    Heyhey! I dag har jeg hjulpet tanten min med å pusse opp huset, også ble det tid for en kort økt på elixia! I dag ble det en effektiv 'leg day' sammen med kjæresten min og da fulgte vi hans nye opplegg.

    Oppvarming:

    Squats med 20kg 3rep x 3set

    Vekslende hopp med utfall m 10kg 10rep x 3set

    Utfall med spark 20kg 6rep x 3set

    Squats med hopp 10kg 10rep x 3set

    Etter oppvarmingen kjørte vi på med:

    Utfall bak 28kg - 20rep x 3set

    Ett bens benpress (som på bilde over) 35kg - 20rep pr ben x 2set

    Beinspark maskin bakover 55kg - 20rep pr ben x 3set

    Ble ferdig 5 minutter før elixia stengte, så da måtte vi forte oss ned i garderoben igjen!

    Har du trent i dag?

    - Celine Alexandra

    #trening #fitness #elixia

  • 7


    Jeg elsker å trene ben/rumpe, det er rett og slett fordi jeg er kjempe motivert til å få en bedre rumpe. Rumpa er en av kroppens største muskler og du får også en bedre holdning av en trent rumpe! Her er noen av mine favoritter for rumpa:


    American deadlift: (på bilde gjør jeg vanlige deadlifts) en av mine favoritter! Her får jeg ordentlig kontakt med rumpa og jeg kjenner at den jobber. Viktig å vite litt om hvordan du gjør denne øvelsen ordentlig, slik at du ikke får noen form for skade i ryggen eller andre steder.


    Squats baby! Er utrolig mange ulike måter å gjøre squats på, min favoritt er nok på bilde til venstre. Her er det viktig å prøve seg fram, slik at man får god kontakt med rumpa! Jeg squeezer alltid rumpa sammen når jeg kommer opp for å få bedre kontakt med baken.


    Hip thrust. Her er det også bare å squeeze rumpa og prøve å få mest mulig kontakt!


    Usikker på hva dette apparatet heter, men den har litt samme effekt som one legged kick back ( når du fester foten i kabel og sparker bak.) Her får jeg utrolig god kontakt med rumpa, men her handler det også om å sqweeze den samtidig!


    Squat inner thigh machine. Isteden for å sitte så stell deg i squat posisjon! Denne øvelsen blir jeg aldri lei av og den er deilig og effektiv!


    Håper dette var til hjelp og ønsker dere lykketil!

    - Celine Alexandra

    #trening #fitness #squats #aktivejenter









  • 3

    and I don't know what to say.. Og det viste jeg heller ikke da! Har ikke ord på hva som nettopp skjedde, men det skjedde. Jeg sendte henne en snap og plutselig var hun live på snapchatten. Jeg ble helt stum og så skjønte jeg at jeg måtte snakke engelsk. Engelsken min er ikke den beste, men den er helt grei men har nå funnet ut at den ikke duger om jeg blir starstrucked og stessa. Hun var utrolig nydelig, viste den søte hunden sin og stillte flere spørsmål. Klarte heldigvis å få fram noen greie setninger, men jeg skal si dere at jeg klarte å få fram et par spanske ord også.. Herregud!

    Det avsluttet heldigvis greit, og hun var sykt søt! Ble helt satt ut av det som nettopp hadde skjedd, og er fortsatt litt i sjokk. Det er så koselig at hun tar seg tid til å snakke med følgerene hennes flere steder.

    Har i de siste dagene blitt facinert av den dama der! Håper virkerlig jeg får møte henne i NY om ikke så veelding lenge, som hun også sa! For de som ikke vet hvem hun er, så er hun mest kjent for den perfekte rumpa hennes. Søk henne opp på instagram: jenselter.

    Men nååå, er det på tide å prøve å få litt skjønnhetssøvn. Har i de siste ukene hatt helt ødelagt døgnrytme, skolen min har streiket en uke før påskeferie, så har blitt mange sene netter som dette!

    God natt!

  • 12

    Hei! Dagen i dag har vært superduper! I dagtidlig møtte jeg venninnen min Jenny for å ta litt bilder. Ble ganske fornøyd med flere av bildene, og gleder meg allerede til neste photoshoot! Her er noen av bildene vi tok i dag:





    Tights: BiaBrazil, treningstopp: ginatricot

    Håper dere likte noen av de, min favoritt er der jeg står med ryggen til og flexer. Skal snart lage en ny header med noen av bildene fra i dag, så det gleder jeg meg til! Akkurat nå er jeg ferdig på dagens treningsøkt- leg day, og skal kose meg med freia påskeegg. Har ikke spist de påskeeggene på leeenge så nå skal jeg kose meg!

    I morgen kommer et innlegg om mine favorittøvelser for rumpe, så det er bare å glede seg!

    Hvilket bilde likte du best?

    - Celine Alexandra

    #trening #photoshoot #fitness #fitspo #aktivejenter #bilder #justdoit

  • 7

    .. for så å fortsette, er nok det vanskeligste av alt. Det er så lett å starte en uke med hard trening, men å fortsette de neste ukene kan være vanskelig! Jeg har tidligere startet å trene mye, for så å ikke trene på flere uker. I starten er det ofte lurt å ikke pushe seg for hard, det er lurt å starte rolig for så å øke med fler treningsøkter og pushe seg hardere.

    Nå har det snart gått tre måneder siden jeg startet å trene 4-5 ganger i uken, jeg hadde aldri trodd at tiden skulle gå så fort! Jeg har kommet i det moduset hvor jeg gleder meg til å trene, og det er super digg! Tenkte å dele et par tips til hvordan dere kan få mer motivasjon til å trene, og hvordan dere kan vedlikeholde treningen.

    Noe av det beste du kan gjøre for å pushe deg selv på trening, er å finne fram dine favoritt sanger og sette sammen en trenings spilleliste. Er du ikke så kreativ kan du bruke spotify sine spillelister under samlingen ''workout.''


    Min favoritt er å kjøpe noe nytt fresht treningstøy! Det kan være veldig fristene, og pengene løper fort av gårde. Noen ganger er det lov med litt nytt, og du kan også bruke dette til å ha en motivasjon til progresjon. For eksempel kan du love deg selv at når du klarer noe nytt du har trent på en stund, kan du kjøpe deg en ny trenings tights eller lignende!


    Kjøp deg en treningsdagbok, eller lag en ut av en vanlig skrivebok! Jeg kjøpte min i Sverige og den har gitt meg mye motivasjon til å dra ned på treningssenteret. For at jeg skal kunne ha noe å skrive ned, må jeg jo trene og jeg ønsker å fylle denne boken så fort som mulig. Det er også super smart å ha en slik bok, du kan se tilbake på hva du gjorde på trening før og sammenligne med hva du gjør nå. Finnes ikke bedre motivasjon til å holde treningen oppe enn å kunne se progresjon og å legge merke til endringer!


    Er du en av de som vil bruke ulike kosttilskudd så kan du ta deg en tur innom gymgrossisten eller andre nettsider. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg vil mer og mer motivert hver gang jeg kjøper nytt proteinpulver eller annet. Jeg bruker selv ikke så mye proteinpulver til å lage shaker, men jeg bruker det når lager hjemmelaget is, proteinbarer osv. Det jeg bruker mest er pre-workout(PWO) som er en prestasjons øker som gir deg mer energi på trening, dette tar man før man drar å trener.


    Du trenger motivasjon for å kunne fortsette å trene regelmessig. Tenk på hva du ønsker å oppnå ved å trene, hvorfor trener du? Still deg selv det spørsmålet, svaret ditt er din motivasjon. Finn deg en treningspartner, pakk treningsbagen dagen før og ha det gøy på trening! Gled deg til å se/føle fremgang- det er verdens beste følelse!

    Håper mine 5 tips var til hjelp, de har hvertfall hjulpet meg en del!


    Jeg postet dette innlegget på min gamle blogg for noen dager siden, men ettersom dette er min nye blogg- velger jeg å dele noen tips her også!
    Følg meg gjerne på instagram @fitcesse

    - Celine Alexandra

    #trening #fitness #motivasjon #justdoit